duminică, 24 februarie 2013

Prajitura rasturnata cu mere si caramel


Ingrediente:

3-4 mere
100 g unt
100 g zahar
100 g faina
2 oua
1 lingurita praf de copt
6 linguri de zahar pentru caramel
1/2 lamaie
scotisoara - optional


Mod de preparare:

1. Am pus untul si zaharul intr-o cratita la foc mic, amestecand continuu pana cand s-a topit untul. Poti topi untul la cuptorul cu  microunde sau la aburi. Am batut cele 2 oua intr-un castron si apoi le-am adaugat peste unt si zahar. Apoi am turnat faina putin cate putin si praful de copt, amestecand pana am obtinut un aluat de consistenta unei smantani. Optional, poti presara si putina scortisoara.


2. Am taiat merele cubulete mici, de aproximativ 1 cm si le-am stropit cu zeama de lamaie.


3. Intr-o cratita am topit cele 6 linguri de zahar la foc iute pentru a obtine caramelul.

4. Am folosit o tava de 18x22 cm, daca ai una mai mare ar trebui sa maresti cantitatile. Am uns tava cu unt (poti folosi si ulei peste care presari faina sau cel mai bine hartie de copt). Am turnat caramelul direct luat de pe foc, l-am  intins cam pe toata suprafata tavii cat mai uniform, apoi am adaugat cubuletele de mere, apoi aluatul si am clatinat tava astfel incat sa se aseze drept. Optional, poti pune putina scortisoara si peste mere.

  

5.  Am bagat prajitura la cuptorul preincalzit, la foc mic cam 20 de minute.


6. Am lasat prajitura sa se raceasca, apoi am rasturnat-o si am taiat-o cuburi.
 

Este absolut delicioasa si foarte usor de facut!
Pofta mare!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu