vineri, 30 noiembrie 2012

Fursecuri in forma de melc

 

Ingrediente:
- 200 g unt
- 2 oua
- 3 linguri de zahar
- 1 plic zahar vanilat
- 1 varf de cutit de sare
- 100 ml lapte
- 1 cub drojdie (25 g)
- faina cat cuprinde (eu nu am masurat, dar cred ca am folosit cam 500 g)

- 100 g nuci
- 100 g ciocolata menaj
- 100 g stafide
- coaja de lamaie/lime
- 1 lingura coniac/lichior (optional)

Mod de preparare:
Am amestecat intr-un castron untul, 2 galbenusuri, 1 lingura de zahar si un praf de sare.



Apoi am adaugat laptele caldut in care am dizolvat drojdia.



A urmat faina, putin cate putin, pana cand am obtinut un aluat moale, elastic si nelipicios, pe care l-am invelit in folie alimentara si l-am bagat la frigider cel putin 1 ora.

 

 


 
Intre timp am pregatit umplutura: 2 albusuri batute spuma impreuna cu 2 linguri de zahar si un plic zahar vanilat, peste care am pus nucile (tocate marunt/macinate), ciocolata (tocata marunt/macinata), stafidele, coaja rasa de lamaie. Lichior n-am mai pus de data asta.


 Dupa aproximativ o ora, am scos aluatul din frigider si l-am impartit in 2 parti egale. Din prima bucata am intins o foaie cam de 40x20 cm, de grosime 0.5 cm (totul este aproximativ), peste care am pus jumatate din compozitie.




 Am inceput sa rulez de la un capat pana la celalalt (pe latura mare), pana cand a rezultat un cilindru cam de 5 cm grosime (l-am modelat un pic cu mainile ca sa arata cat de cat uniform).




Am inceput apoi sa tai cu un cutit bine ascutit rondele cam de 1 cm grosime, pe care le-am asezat apoi in tava, dandu-le o forma cat de cat rotunda (si pe astea le-am modelat un pic cu mana).



Am introdus tava in cuptorul preincalzit, la foc mic, timp de 15 minute.




Mi-au iesit 3 tavi si sunt absolut delicioase, numai bune pentru copii.
Sa aveti pofta!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu