marți, 14 august 2012

Dulceata de dovlecei

Anul acesta a fost prima oara cand am auzit de dulceata de dovlecei. Si am zis sa incerc, asa ca am trecut la treaba.

Ingrediente:
- 2 kg dovlecei mai batrani (din cei galbeni)
- 1 kg zahar
- 3 linguri sare de lamaie
- 1 lamaie
- 2 plicuri zahar vanilat

Mod de preparare:
Am curatat dovleceii de coaja, i-am taiat in doua pe lung, apoi i-am curatat de seminte.


I-am taiat in fasii subtiri si apoi i-am dat pe razatoarea mare. Ar fi trebuit sa-i tai cubulete cam de 0.5 cm, dar merg si dati pe razatoare. Si i-am amestecat cu 3 linguri de sare de lamaie care are menirea de a intari un pic bucatelele de dovlecei.



Am lasat dovleceii cu sarea de lamaie cam 2 ore, apoi i-am spalat bine la jet de apa.



Intre timp am facut un sirop din 1 kg zahar si 1 cana de apa. L-am lasat un pic sa fiarba, apoi am adaugat dovleceii bine scursi de apa.


Am fiert la foc mic si am indepartat spuma ori de cate ori s-a format. Cand dulceata a fost aproape gata, am adaugat o lamaie taiata felii si am lasat in continuare sa fiarba, inca vreo 30 de minute.



Apoi am adaugat 2 plicuri de zahar vanilat. La final, am indepartat feliile de lamaie si am pus dulceata fierbinte in borcane curate si uscate, le-am lasat sa se raceasca si ... la camara cu ele.
Culoarea a iesit un pic cam inchisa (un galben caramel), probabil din cauza ca am fiert un pic cam mult.
Dar gustul ... extrem de delicios, nici nu stii ca mananci dulceata de dovlecei, zici ca-i cine stie ce specialitate.

Pofta mare!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu