duminică, 25 septembrie 2011

Aluat foietaj

Mi-am dorit foarte mult sa prepar in casa aluat foietaj si, dupa multe cautari in stanga si-n dreapta, am reusit. Reteta este preluata in mare parte de pe un blog cu multe si valoroase retete culinare, iar ceea ce a iesit, mie si celor dragi mie ne-a placut foarte mult. Seamana foarte mult cu aluatul foietaj de la cofetarie sau cel cumparat de la supermarketuri (ma refer la placinta care se prepara cu aluat foietaj).
Daca faci o cautare pe net, o sa gasesti ca prepararea aluatului foietaj este foarte costisitoare si nu se merita facut in casa, dar eu am gasit o reteta care nu iti ia atat de mult timp, ba chiar e placut sa o prepari.


Ingrediente:
  • 2 galbenusuri mari
  • 400 de grame de faina (am folosit Boromir)
  • 100 ml apa minerala carbogazoasa
  • 125 ml iaurt gras (am folosit Napolact)
  • 200 g unt sau margarina (am folosit margarina Delma)
  • un varf cutit sare


Se amesteca galbenusurile cu iaurtul, apa minerala, sarea si faina intr-un castron cu o lingura de lemn, apoi se transfera aluatul pe masa de lucru si se framanta cu maninile pana obtii un aluat neted si elastic (cele 400 de grame de faina nu sunt batute in cuie, daca e nevoie mai poti adauga putina faina). Apoi  se imparte aluatul in 2 parti egale (viitoarele foi ale placintei).







Se unge masa de lucru cu ulei si din prima bucata de aluat de intinde o foaie de forma patrata.








Separat se amesteca untul sau margarina cu  3-4 linguri de faina. Cu un sfert din aceasta cantitate se acopera  uniform foaia  intinsa  pe masa de lucru, asa cum vezi in imagine.














Apoi se fac cate 2 crestaturi pe fiecare latura a patratului, ca in imagine:








Urmeaza impaturirea patratului: se incepe cu unul din colturi, care se aduce catre mijloc, apoi peste el se aduce coltul opus, apoi al 3-lea colt si peste el, coltul opus.






 Se procedeaza in acelasi fel si cu patratelele din mijloc: se aduce spre mijloc unul din patretelele din mijloc, peste el se aduce patratelul opus, apoi al 3-lea patratel si apoi cel opus.



Se repeta operatiile si cu cealalta jumatate de aluat, apoi amandoua bucatile rezultate se aseaza cu partea spre care s-au facut plierile in jos, se infoliaza si se pun la frigider cel putin 15 minute.

Dupa cele 15 minute, se scot bucatile de aluat din frigider, se aseaza pe rand, pe planul de lucru uns cu ulei cu partea spre care s-au facut plierile in sus si se intinde din nou in forma patrata. Apoi se acopera cu un sfert din cantitatea de margarina plus faina, se fac crestaturi asa cum am explicat mai sus, se impacheteaza, se infoliaza si se pune din nou la frigider, de data asta cam 30 de minute, dupa care aluatul se poate folosi la prepararea placintelor.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu